woensdag 18 februari 2009

Welkom

Twee keer ben ik nu in China geweest en helemaal verliefd geworden op het land, en het eten!
Daarom kreeg ik van een Chinese collega het advies om het kookboek "heerlijk China" te kopen. Hier zouden écht Chinese recepten in staan. Helaas is het boek uit de druk en moest ik goed zoeken, om uiteindelijk op Internet een tweedehands exemplaar te vinden.

Omdat er thuis altijd door mijn ouders wordt gekookt heb ik pas 3 recepten uit dit boek gemaakt, en dat is dan ook ook alle kook-ervaring die ik heb! Maar eindelijk ga ik op mezelf wonen!

Het is mijn bedoeling dat ik, als complete kook noob, mijn ervaringen en experimenten in de keuken met jullie ga delen. Natuurlijk is zelf aanklooien beter dan het recept volgen, en hoop ik veel experimenteel te koken.

Natuurlijk is er meer lekker eten dan Chinees eten, dus zal ik ook uit andere regio's verkennen.

Helaas is het kookboek "Heerlijk China" uit de handel. Er is een boek van dezelfde auteurs "De complete keuken van China" dat naar ik begrepen heb, een soort herdruk is. Het boek een echte aanrader.

De complete keuken van China
De complete keuken van China
Deh-ta Hsiung & Simonds, N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten